Okategoriserad
Vad döljer sig bakom statistiken – fördjupa dig i Google Analytics
636 besök per dag och 13808 unika besök i månaden, 57% återkommande, 42.3% i direkttrafik…
Siffrorna vi får över våra besökare på hemsidan är många och detaljerade, men vad ska vi göra med all information och hur kan vi dra nytta av den i vår marknadsföring?
Nu erbjuder vi utbildningar i Google Analytics genom vår samarbetspartner KJ Marketing. Utbildningen är indelad i två delar och riktar sig till webbansvariga och marknadskoordinatorer som vill arbeta mer aktivt med kampanjer och nyhetsbrev utifrån ett mer besöksorienterat sätt.
Innehåll:
Del 1
- Introduktion till Google Analytics och verktygets möjligheter
- Lär dig att förstå Google Analytics användargränssnitt och grundfunktioner
- Tilldela rättigheter
- Koppla samman med Webbmasters tool
- Skapa översikter och rapporter
- Använda filter och profiler
- Användning i den löpande verksamheten
- Praktisk övning
- Checklista för de vanligaste begreppen och funktionerna
Del 2
- Introduktion till nyckeltal (KPI) och sambandet med affärsmålet
- Sätt upp rätt mål i Google Analytics
- Skapa händelsekoder på webbplatsen och kampanjerkoder för externa källor
- Skapa remarketinglistor
- Avancerade segment och anpassade rapporter
- Praktisk övning
- Analysera mera med eget skapade och anpassade rapporter
- Checklista för de viktigaste begreppen och funktioner
Varje tillfälle är c:a 2,5 timmar långt och för upp till 3 deltagare.
Pris per tillfälle: 5 600 kr (exkl. moms)
Utbildningen hålls hos kund.
Vid intresse maila Markus Axelsson på markus@tigerton.se.
9 april